وبلاگ علمی و تفریحی
جدیدترین نرم افزار ها , مطالب و مقاله های مهندسی
تبلیغات
درباره ما


حامد هاشمی ٍ با سلام این وبلاگ جهت ارتقاء دانش فنی مهندسی ایجاد شده است مطالب و مسائل متفرقه صرفآ جهت کاهش یکنواختی وبلاگ است هر مطلبی که فکر کردید در شآن این وبلاگ نیست گزارش دهید هر مطلبی که فکر میکنید به قوم یا قبیله ای بی احترامی شده گزارش دهید هر مطلبی که برخلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است گزارش دهید با تشکر
ایمیل : hamedhashemiii@yahoo.com
نویسندگان
ساعت
اطلاعات

ساختمان قطره آب



04 پروژه قطره ی آب ، بنایی در دل دریا

ساختمان قطره آب یک ساختمان پایدار و مناسب از نسل پست مدرن است که معمارانه و با الهام از افتادن قطره آب از ارتفاع طراحی شده است.

این پروژه در حقیقت در دل یک قطره آب شکل گرفته است و نه تنها از لحاظ بصری جذاب و دیدنی می باشد بلکه برای سرمایه گذاری های بعدی محل قابل تاملی است

ساختمان قطره آب ، یک هتل ،مرکز آبگرم ، مرکز کنفرانس ، یک آکواریوم دریایی می باشد اما از همه مهمتر اولین ساختمان برای تبدیل هوا به آب است .در حقیقت نمای فتوولتائیک جنوب آن می تواند نیروی نمای شمالی و تجهیزات نصب شده بر آن را برای تبدیل رطوبت و تراکم هوا به آب قابل شرب فراهم آورد .

این ممکن است در آینده به نام تجاری تکنولوژی تیکس میکرون عرضه شود

در طبقه پایینی این ساختمان مرکزی برای تصفیه آب دریا و تحقیق در مورد کیفیت آب خانگی قرار دارد

 

www.1818.mihanblog.com

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:,     

معماری های مدرن



معماری های مدرن

معماری های مدرن

www.1818.mihanblog.com

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,     

ساخت بزرگترین برج جهان به ازتفاع 1000 متر



 

از آنجا که در حال حاضر برج سازی آنهم از نوع بلندترین، افکار شیوخ و زمامداران عرب منطقه را به خود مشغول کرده، شاید دور از انتظار نباشد که عربستان سعودی هم بخواهد رکورد برج های دبی را بشکند و آسمان خراشی به مراتب مرتفع تر از دیگر برج های دنیا را بسازد. آسمان خراشی با ارتفاع یک کیلومتر که نام برج پادشاهی را بر آن نهاده اند.

دوستان طراحی این آسمان خراش بی نظیر را شرکت AS+GG در شیکاگو عهده دار است که این شرکت اعلام کرده برج پادشاهی که قرار است در شهر بندری جده در كرانه دریای سرخ واقع در عربستان سعودی ساخته شود و از بلندترین برج های جهان خواهد بود را در دست طراحی دارد. این برج با بیش از 1000 متر ارتفاع طراحی شده و مساحت ساخت و ساز آن در سطحی برابر با 530 هزار متر مربع را در برخواهد گرفت.

این برج چیزی حدود 172 متر بلندتر از برج خلیفه در دبی که در حال حاضر با ارتفاع 828 متر عنوان بلندترین ساختمان جهان را دارد خواهد بود و انتظار می رود هزینه ساخت این برج به بیش از 2 میلیارد دلار برسد. برج پادشاهی که قرار است ظرف پنج سال آینده ساخته شود آسمانخراشی است كه میزبان یك هتل چهار فصل لوکس، آپارتمانهای مدرن، فضای اداری، چشم انداز پانورامیك و بالاترین رصدخانه جهان خواهد بود.

 

 

www.1818.mihanblog.com

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ شنبه 26 شهريور 1390برچسب:,     

تصاویر دیدنی طرحهای ساختمانهای آینده دنیا/ زندگی در روبان شکلاتی!



تصاویر دیدنی طرحهای ساختمانهای آینده دنیا/ زندگی در روبان شکلاتی!

یکی از این ساختمانها که به سبک سازه ایستگاه فضایی است و "اتمسفر" نام دارد احتمالاً قرار است در کلکته هند ساخته شود.
این ساختمان که با الهام از زندگی سنتی هندو طراحی شده است میزبان 80 واحد خانه خواهد بود که هریک از آنها با سبک زندگی خانواده های چند نسلی سازگار هستند.
تراسهای عریض بیرون از نمای اصلی یک فضای خارجی قابل توجه را برای هر خانه عرضه می کنند. این ساختمان آینده یکی از 12 طرحی است که در رقابت فستیوال جهانی معماری که از دوم تا چهارم نوامبر در بارسلونا برگزار می شود شرکت خواهد کرد.
همچنین ساختمان دیگری با عنوان NLF Bursa که به شکل روبان شکلات است در این رقابت شرکت خواهد کرد.
این ساختمان دارای یک باند فرود هلی کوپتر و یک رستوران با چشم انداز 360 درجه است. این ساختمان همچنین دارای یک سیستم راه آهن و مراکز خرید خواهد بود. طراحان این ساختمان امیدوارند که این طرح مفهومی در ترکیه ساخته شود.
طرح بعدی که Oyster (صدف) نام دارد برج اداری تانگانگ تایپه در تایوان است که با الهام از صدفهای ریز رودخانه طراحی شده است.
در این ساختمان، رستورانها، کافی شاپها، کتابفروشیهای کوچک و فضاهای تبادل اندیشه قرار خواهند گرفت.
براساس گزارش دیلی میل، اکنون چهار سال است که این رقابت جهانی بالاترین تعداد طرحهای معماریهای آینده را به خود جلب می کند به طوریکه در این دوره جدید، طرحهایی از 59 کشور شرکت کرده اند.
برخی از طرحهایی که در این رقابت بین المللی شرکت می کنند:



ساختمانی به سبک سازه ایستگاه فضایی که در هند ساخته خواهد شد

 

www.1818.mihanblog.com

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

عجیب‌ترین اشتباه مهندسی کشور در رشت



عجیب‌ترین اشتباه مهندسی کشور در رشت

ابتدا و انتهای پل جانبازان که تاکنون حدود 3 میلیارد تومان برای آن هزینه شده، به دلیل اشتباه مهندسی، 50 سانتی‌متر اختلاف سطح دارد و به هم نمی‌رسد!

پل جانبازان رشت که قرار بود در سال 1386 به بهره‌برداری برسد هم اکنون در شرایطی به پیشرفت 72 درصدی دست یافته که اشتباهات محاسباتی‌اش عجیب‌ترین رویداد مهندسی کشور را رقم زده است. اجرای این پل 6/102 متری از چهارم تیر ماه سال 1385 در دو جبهه کاری آغاز شد که بنابر محاسبات می‌بایست در پایان پروژه به یکدیگر متصل می‌شدند، اما هم اکنون و با وجود گذشت 2 سال اشتباهات محاسباتی مانع از اتصال طرفین پل به یکدیگر شده است.

هم‌اکنون طرفین ابتدا و انتهای پل در حالی برای اتصال به یکدیگر نزدیک شده‌اند که تازه مشخص شده به دلیل اشتباهات مهندسی این اتفاق به دلیل اختلاف سطح طرفین پل هرگز نخواهد افتاد. گفته می‌شود این اختلاف به نیم متر می‌رسد که در قوانین مهندسی عدد بسیار بزرگی به شمار می‌آید.

پل1

به گفته مهندسان سازه، طراحی اینگونه پل‌ها پس از سال‌ها اجرا در کشور به قدری ساده است که حتی در توان دانشجویان مهندسی نیز هست و این بر ابهامات مسئله بیشتر می‌افزاید.

در این رابطه هیچ مقام مسئولی در شهر رشت حاضر به اظهار نظر نیست و تنها محمود فریدونی شهردار رشت در اظهار نظری غیرمستقیم پیمانکار را مقصر معرفی می‌کند. او معتقد است: «شرکت طرف قرارداد این پل در گذشته به تعهدات خود عمل نکرد و با اعمال مدیریت جدید سعی ما بر این است که در کوتاه‌ترین زمان این پل به بهره‌برداری برسد.»

فریدونی البته نبود جرثقیل حمل نصب تجهیزات پل جانبازان از محل کارگاه ساخت تجهیزات این پل در حوالی کوچصفهان تا رشت در گذشته را از جمله مشکلات عنوان کرده و می‌گوید: «البته این مشکل هم اکنون برطرف شده است».

این توضیحات در حالی است که جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، پل غیرهمسطح جانبازان رشت را لکه ننگی در این شهر دانسته و همزمان رئیس مجمع نمایندگان گیلان می‌گوید: «ساخت پل غیرهمسطح جانبازان رشت به دلیل غیرکارشناسی بودن هزینه زیادی به گیلان وارد کرده است.»

پل 2

اسدالله عباسی انتقادهای مردم و مسئولان نسبت به پل غیرهمسطح جانباران این شهر را نیز وارد می‌داند، اما با این حال رییس شورای شهر رشت هرگونه اظهارنظری در این رابطه را مغرضانه توصیف می‌کند.

محمدرضا قاسمی ‌به عنوان مدافع سرسخت این پل که طرفین آن دست کم 50 سانتی‌متر اختلاف سطح دارند حتی در پاسخ به نماینده مجلس، نه تنها پل را لکه ننگی برای این شهر نمی‌داند بلکه از ساخت آن به عنوان سند افتخاری در عملکرد شهرداری رشت نام می‌برد که انگیزه‌ای قوی برای ساخت تقاطع‌های همسطح و غیرهمسطح دیگر در این شهر به وجود آورده است.

او حتی از منتقدان این پل می‌خواهد با دست برداشتن از اشکال‌تراشی‌ها و انتقادهای غیرمنصفانه کمبود نقدینگی و عدم بهره‌مندی این شهر از بودجه‌های ملی را برطرف کنند.

وی ادامه می‌دهد: «موانع موجود بر سر راه پروژه‌های عمرانی شهر باران با اشکال‌تراشی و انتقادهای غیرمنصفانه برطرف نخواهد شد، بلکه کمبود نقدینگی و عدم بهره‌مندی از بودجه‌های ملی بزرگ‌ترین مشکل در مسیر سازندگی رشت است.»

تا به امروز برای این پل 2 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است اما با اتفاق پیش آمده برآورد می‌شود دست کم یک میلیارد تومان به برآورد اولیه اضافه شود. کارشناسان امر معتقدند در صورت صرف این هزینه پل جانبازان رشت گران‌ترین پل روگذر در تاریخ مهندسی کشور خواهد بود.

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

برج میلاد



برج میلاد نام آسمان خراشی چندمنظوره است که در شمال غربی تهران، پایتخت ایران قرار دارد. این برج با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین برج ایران، پنجمین برج مخابراتی جهان و نوزدهمین آسمان‌خراش بلند جهان است. این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازهٔ رأس برج در میان تمامی برجهای دنیا مقام نخست را دارد. این سازه به خاطر ارتفاع بلند و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می‌آید.

پیشینه:

برج میلاد و مجموعه یادمان بخش کوچکی هستند از طرح بزرگ شهستان پهلوی که پیش از انقلاب اسلامی ایران طراحی شده و در دست احداث بود.

پیشنهاد ساخت یک برج و تالار نمادین برای شهر تهران در سال۱۳۷۰، در زمانی که مسعود رجب پور شهردار تهران بود، مطرح شد و در پایان سال ۱۳۷۲، محل کنونی از میان ۱۷ نقطه پیشنهادی ساخت آن برگزیده شد.

ساخت:

کلنگ ساخت این برج در سال ۱۳۷۶به مناسبت یکصدمین زادروز روح ا... خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با نام میلاد به زمین زده شدساخت این برج ۱۱ سال به درازا انجامید. در ۸ سال نخست تنها ۴۰ درصد از برج تکمیل شده بود، اما با سرعت بخشیدن به پروژه توسط محمد باقر قالیباف، شهردار تهران، ۶۰ درصد بعدی در ۳۰ ماه ساخته شد.

17894 527

 

بازگشایی:

پس از ۱۱ سال از شروع ساخت و در روز ۱۶ مهر ۱۳۸۷برج میلاد با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و محمد باقر قالیباف، شهر دار تهران با شعار «آسمان نزدیک است» بازگشایی شد. این مراسم را بیش از ۲۵۰ خبر نگار ایرانی و خارجی پوشش دادند.

موقعیت مکانی:

نمایی از برج میلاد در هنگام غروب آفتاب

برج میلاد، میان تپه‌ای با مساحت تقریبی ۱۴ هکتار واقع در جنوب محله شهرک غرب و شمال کوی نصردر منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد. از نظر مختصات جغرافیایی، سازه برج در ۵۱ درجه، ۲۲ دقیقه و ۳۲ ثانیه طول شرقی و ۳۵ درجه، ۴۴ دقیقه و ۴۰ ثانیه عرض شمالی قرار گرفته‌است.

این محل پس از بررسی و مطالعه ۱۷ نقطه مختلف شهر تهران توسط یک گروه شامل تیم شهرسازی، تیم مطالعات تلویزیون، مخابرات، راه و ساختمان، اقتصادی، معماری، هواشناسی، تیم مطالعات ترافیک و تیم ژئوتکنیک برگزیده شده‌است.

 

  • دسترسی همگانی با سطح سرویس‌دهی مطلوب
  • قرارگیری در مرتفع‌ترین نقاط شهر
  • اشراف بر زیباترین مناظر و نقاط شهر
  • فضائی لازم جهت عملکردهای پیشنهادی و توسعه آتی
  • مجهز بودن به تاسیسات زیر بنایی
  • فاصله مناسب با پایانه‌های مهم مانند فرودگاه و ایستگاه راه‌آهن
  • ایجاد پوشش تلویزیونی
  • قابلیت ارتباط و دید مستقیم با ایستگاه‌های مخابراتی
  • استقرار در میان کاربری‌های هماهنگ و غیر مزاحم
  • استقرار در امتداد محورهای عمده شهر
  • پتانسیل برقراری ارتباط بصری با دیگر نشانه‌ها و فضاهای شهری
  • قابلیت برخورداری از فضاهای سبز و یا دیگر عناصر طراحی محیطی

 

راه‌های دسترسی:

از نظر راه‌های دسترسی و حمل و نقل، برج میلاد دارای شرایط بسیار مطلوب و استثنایی است.

این مجموعه در میان چهار بزرگراه اصلی تهران یعنی بزرگراه‌های همت، چمران، حکیم و شیخ فضل‌الله نوری قرار دارد، همچنین خط اختصاصی از یکی از ایستگاه‏های مترو و تدارک امکانات حمل و نقل هوایی برای ارتباط سریع با فرودگاه نیز برای آن پیش‌بینی شده‌است.

 

کاربری‌ها:

برج میلاد با هدف احداث سازه‏ای به یاد ماندنی و به عنوان نمادی برای شهر تهران و به منظور رفع نیازهای مخابراتی و تلویزیونی تهران ساخته شده‌است.

کارکردهای عمده این برج به شرح زیر است:

  • ایجاد و گسترش شبکه دسترسی بدون سیم
  • ایجاد زیرساخت مناسب برای سیستم‌های جدید تلویزیونی
  • بهینه‌سازی پوشش رادیو و تلویزیونی
  • کاربری‌های هواشناسی و کنترل ترافیک
  • گسترش و بهینه‌سازی پوشش شبکه‌های بی‌سیم و پی‌جو
  • ایجاد جاذبه گردشگری و بهره‌مندی از فضاهای گردشگری، تجاری و فرهنگی (رستوران گردان، سکوی دید، نگارخانه هنری، گنبد آسمان، موزه انقلاب اسلامی)

کاربری فرهنگی:

در ۲۵ شهریور ۱۳۸۷، دوازدهمین جشن سینمای ایران با حضور ۵ هزار نفر در پای برج میلاد برگزار شد. در ۲۳و ۲۴آبان مسابقات بین‌المللی قرآن تهران و در ۲۹و ۳۰ آبان نیز همایش شهرداران کلانشهرهای آسیا در این برج برگزار شد.[

مشخصات فنی:

این برج سازه‌ای است بتنی با کاربردهای متنوع، ۴۳۵ متر از سطح زمینهای مجاور ارتفاع دارد که ۳۱۵ متر از آن مربوط به شفت بتنی و ۱۲۰ متر دیگر مربوط به آنتن برج است.

وزن برج میلاد ۱۶۱٬۰۰۰ تُن و زیربنای آن ۵٫۵ برابر یک زمین فوتبال است.

پایهٔ اصلی برج بتن آرمه است. ارتفاع آن ۳۱۵ متر از روی زمین‌طبیعی با مقطع حجره‌ای (سلولار) است. حدود ۳۳۰۰۰ متر مکعب بتن در آن مصرف شده‌است. این بدنه شامل هسته مرکزی و چهار عدد باله‌است.

درون هسته مرکزی ۳ حجره به آسانسورها و یک حجره به راه پله اضطراری اختصاص یافته‌است. باله در تراز صفر برج به‌صورت ذوزنقه در چهار طرف قرار دارد و تا ارتفاع ۲۴۰ متری به‌صورت هرمی شکل کاهش مقطع دارد. هسته مرکز از این تراز به تنهایی تا ۳۱۵ متر ادامه می‌یابد. از تراز ۲۴۵ تا ۳۱۵ متر سازه رأس برج قرار دارد.

 

مشخصات معماری و کاربردی سازه رأس برج میلاد:

ساختمان رأس برج میلاد مجموعه‌ای از ۱۲ طبقه با کاربردهای مختلف در طبقات است. این ساختمان پس از اجرای بدنه اصلی برج تا تراز ۳۱۵+ ساخته و در بالای بدنه اصلی نصب می‌شود. قسمت مرکزی سازه رأس برج بتنی است که قبلاً در امتداد بدنه اصلی برج و از تراز ۲۴۷+ تا ۳۱۵+ اجرا شده‌است.

سه طبقه تأسیساتی به ترتیب در ترازهای مختلف وجود دارد که مساحت هر طبقه ۷۰ متر مربع است. سازه فلزی رأس مشخصاتی به شرح ذیل را داراست:

  • به‌طور کلی سازه رأس به دو قسمت عمده شامل سبد فلزی و قسمت فوقانی تقسیم می‌شود.

این برج از ۳ قسمت تشکیل شده‌است : لابی، شفت، سازه راس که لابی تشکیل شده‌است از ۷ طبقه و شفت در هر ۱۲ متر یک طبقه برای کارهای خدماتی و دسترسی برای کارهای محافظت و سازه راس از ۱۳ طبقه تشکیل شده‌است .

امکانات ویژه برج:

  • بالابرها: برج دارای شش بالابر (آسانسور) اصلی خواهد بود که به‌صورت زیر تفکیک می‌شود:
  • بالابر میهمان ۲دستگاه
  • بالابر خدماتی ۱ دستگاه
  • بالابر خدماتی و تلویزیونی و مخابراتی ۱ دستگاه
  • بالابر رستورانِ گردان ۱ دستگاه
  • بالابر گنبد آسمان ۱ دستگاه
  • علاوه بر اینها یک بالابر بین طبقات رأس حرکت خواهد کرد.
  • رستوران گردان
  • محیطهای رو باز و سر بسته برای بازدید از شهر
  • نمایشگاه دفاع مقدس در سرسرا (لابی)
  • امکانات ویژهٔ مخابراتی
  • امکانات ویژهٔ تلویزیونی
  • دکل مخابراتی با آنتهای متفاوت
  • کافه‌تریا در رأس
  • نگارخانهٔ آزاد هنری
  • امکانات فروشگاهی در سرسرا
  • فضاهای خدماتی

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

جاده مرگ، خطرناک ترین جاده جهان



 
جاده مرگ، خطرناک ترین جاده جهان

بنا بر گزارش انجمن بین المللی سفرهای امن جاده ای، عنوان خطرناک ترین جاده دنیا به جاده یونگاس در بولیوی آمریکای جنوبی تعلق می گیرد. اگر جاده های دیگر خطرناک به نظر می رسیدند، پا گذاردن در این جاده نوعی خودکشی محسوب می شود. این جاده دهه 1930 توسط زندانیان جنگ پاراگوئه ساخته شد. یونگاس با اسم مستعار "جاده مرگ" تنها مسیری است که از اعماق جنگل آمازون و رشته کوه های بلند آَندز و دره های عمیق آن می گذرد تا دو شهر لاپاز و کورویکو را به هم متصل کند. رانندگی در طول مسیر جاده یونگاس همانند رانندگی بر روی ترن هوایی است. در بعضی از نقاط ارتفاع جاده به 3600 متر از سطح دریا می رسد حال آنکه دره ای با عمق 2800 متر به فاصله چند سانتی متر از کنار جاده قرار دارد و کوچکترین خطا باعث سقوط به آن دره عمیق مرگبار می شود. تصاویر در فصول مختلف سال و از مکان های متفاوت این جاده تهیه شده است

 

 

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

عکسهایی از هتل قصر مردان در تركيه



عکسهایی از هتل قصر مردان در تركيه

 
 
هتل معروف، فوق مدرن و پنج ستاره "مردان" در ۲۳ می ۲۰۰۹ در ساحل کندو (Kundu) در آنتالیای ترکیه افتتاح شد (مردان نام ترکی است و ربطی به جنس مذکر ندارد!). در مراسم آغاز به کار و افتتاح این هتل معروفترین چهره های هنر معاصر دنیا از جمله ستارگان سینما و موسیقی حضور داشتند. ارطغرل گؤنای وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه و نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان در مراسم افتتاح این هتل بی مانند حضور یافتند.
 

 

www.1818.mihanblog.com

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

غرفه رقص آب ، طرحی ابتکاری در سئول



غرفه رقص آب ، طرحی ابتکاری در سئول

این پروژه یک طرح ابتکاری است که با بهره گیری از هندسه ای یکپارچه تعاملی میان منظره پانوراما از سئول و زیبایی محلی از رودخانه «هان» را به نمایش می گذارد.



اساس این مسیر بر سطح آب رودخانه واقع شده است که کانسپتی از طبیعت سنگ شده را در بر دارد.فرم های ارگانیک این سازه طبق گفته کارشناسان ، کاملا با تصویر پانوراما از شهر و امواج نوری سطح آب که با وزش باد می رقصند ترکیب شده است .

یک رشد پویا در نتیجه ی این “رقص طبیعت ” ، این مکان را به عنوان محلی برای گذران اوقات فراغت ثابت کرده است . به گفته نویسندگان ، جریان “رقص انرژی ” فرم جدیدی از تعامل میان مردم پدید آورده است .ساختار دینامیک این فرم همچنان به توسعه بازی نور و سایه ادامه میدهد .

www.1818.mihanblog.com

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

هتلی مجلل بر فراز آسمان



هتلی مجلل بر فراز آسمان

 
 
مهندسان در تازه‌ترین دستاورد خود، هتلی مجلل در آسمان طراحی کرده‌اند. این هتل، یک کشتی هوایی عمودی و مجهز است که کاملا از زمین جداست و می‌تواند بدون هر آلودگی مسافرانش را به مکان‌های متفاوت دنیا ببرد.

 

 

 

روی عرشه هوانورد
یک شرکت طراحی انگلیسی به نام سیمورپاول نسخه خیال‌انگیزی از هتل‌های هوایی در آینده را ارائه کرده است، یک کشتی هوایی عمودی که با هیدروژن در هوا معلق نگاه داشته می‌شود و اترژی خود را از تابش خورشید تامین می‌کند. شرکت بزرگ کره‌ای سامسونگ از طراحان این هتل هوایی خواسته تا به دقت روی ایده این بالون لوکس کار کنند.

 

www.1818.mihanblog.com

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

سازه های فضایی



سازه های فضایی

zibabana

سازه های فضایی شکلهای هندسی منظمی هستند که در کنار یکدیگر تکرار شده و با اتصال مکرر این اجزا شبکه ای مستحکم و یکپارچه با ساختاری سه بعدی ایجاد می کنند . این اجزا از المانهای طولی ( با مقطع های مربعی ، دایره ای ، مثلثی و ... ) و اتصالهایی که هر روز بر انواع آنها افزوده می شود تشکیل می شود .

جنس المانهای طولی متنوع بوده و بسته به نوع مصرف آنها متغیر خواهد بود ولی معمولاً از انواع پلاستیک و پروفیل ، فولاد و آلومینیوم استفاده می شود

به عنوان نمونه هایی از این نوع سازه ها در ایران ، پوشش مرقد مطهر امام و سقف چند غرفه نمایشگاه بین اللملی تهران را می توان نام برد . البته این نوع سازه پدیده خیلی جدیدی نیست ، زیرا گراهام بل طرحهایی از شبکه های منظم هندسی که کاربرد ساختمانی داشته باشد تهیه کرده بود . همچنین آلاچیقهای عشایر محلی ایران ، سبکی مانند این نوع سازه ها دارند ولی در دهه 60 میلادی بود که این نوع سازه ها به صورت موضوعی بین اللملی و قابل بحث مطرح شد به طوری که اولین کنفرانس بین اللملی سازه های فضایی ( فضاکار ) در سال 1966 در دانشگاه ساری انگستان برگزار شد .

دلیل شهرت ناگهانی چه می تواند باشد ؟ سازه های فضایی چه خصوصیاتی دارند که همه کشورها به آن روی آورده اند ؟

این سوال چند جواب می تواند داشته باشد :

 

www.1818.mihanblog.com

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

زلزله ژاپن، شبانه‌روز را كوتاه كرد!



زلزله ژاپن، شبانه‌روز را كوتاه كرد!

 

زلزله حدود 9 ریشتری روز جمعه 11 مارس ژاپن علاوه بر تغییرات روی پوسته زمین، باعث كاهش زمان 24 ساعته شبانه‌روز شده است.
ریچارد كراس ژئو فیزیكدان ناسا گفت: آزمایش‌های انجام شده روی این زلزله نشان می‌دهد كه حدود 1.8 میكرو ثانیه از زمان 24 ساعته روز در زمین كم شده است.
محققان ناسا در حال بررسی تأثیرات این زلزله عظیم بر روی تغییرات جوی زمین هستند و تا قبل از این اعلام شده بود كه 1.6 میكرو ثانیه از زمان شبانه روز كم شده، اما ناسا اعلام كرده كه داده‌های جدید به دست آمده از گسل مربوطه نشان می‌دهد كه 1.8 میكرو ثانیه از 24 ساعت كم شده است.
كراس در این زمینه گفت: زلزله ژاپن روی محور زمین نیز تأثیر گذاشته و باعث افزایش سرعت چرخش زمین به دور خود شده و این امر سبب كاهش ساعات شبانه روز در سیاره ما شده است.
هر روز زمین معادل 24 ساعت یا همان 86 هزار و 400 ثانیه است.
دیگر اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد كه جزیره ژاپن حدود 8 فوت جابه‌جا شده است و همچنین محور زمین نیز بیش از 10 سانتی‌متر جابه‌جا شده است.

عکس هایی از زلزله ژاپن :

 

 

زلزله ژاپن

زلزله ژاپن

زلزله ژاپن

 

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

بلندترين برج‌هاي مسكوني جهان



 
چندي پيش خبري منتشر شد مبني براينكه يك شركت ساختماني بزرگ اسپانيايي قصد دارد با هزينه 600ميليون دلار برج مسكوني در سانتيه‌گو پايتخت شيلي بسازد كه بلندترين ساختمان مسكوني دنيا خواهد شد. اين پروژه ساختماني كه صاعقه لقب گرفته، شامل 3 برج مسكوني است كه بزرگترين آن 84 طبقه و 346 متر ارتفاع دارد. دو آسمان‌خراش ديگر اين مجموعه ساختماني در دو طرف برج اصلي واقع مي‌شوند و هر كدام 74 طبقه و 290 متر ارتفاع دارند.
رييس شركت ساختماني Mall در اسپانيا با اعلام اين خبر گفت كه اين شركت اكنون مشغول بررسي نقاط مختلف سانتيه‌گو براي يافتن مكان مناسب استقرار اين آسمان‌خراش‌هاست و قصد دارد طي 3 سال آينده كار اين پروژه عظيم ساختماني را به پايان ببرد. اين پروژه قرار است شبيه مجموعه ساختماني مسكوني ديگري باشد كه در پاناما انجام شد. البته تغييراتي در اين مجموعه ايجاد خواهد شد. درصورت موفقيت اين پروژه در شيلي، شركت اسپانيايي قصد دارد پروژه‌هاي عظيم مسكوني مشابهي در آرژانتين، مكزيك و شايد كلمبيا بسازد. اما به همين بهانه نگاهي مي‌اندازيم به بلندترين برج‌هاي مسكوني جهان. اين گزارش به نقل از تحقيقات و گزارش‌هاي جمع‌آوري شده سايت Emporis است كه براي آخرين بار در ماه مه سال 2008 به روز شده‌است. در اين فهرست پروژه‌هاي ساختماني مسكوني كه اكنون در دست ساخت هستند هم آمده‌ است. ساختمان‌هايي در اين فهرست آمده‌ كه دست كم 90‌درصد از ساكنان آن را خانواده‌ها تشكيل مي‌دهند نه شركت‌ها و مراكز تجاري. برج‌هاي مخابراتي و تلويزيوني و ديگر ساختمان‌هاي غيرمسكوني در اين فهرست نيامده است. نكته قابل توجه اين فهرست سهم زياد جزيره كوچك دبي در فهرست بلند‌ترين برج‌هاي مسكوني جهان است. در فهرست 100 برج بلند مسكوني جهان، 14 بار نام دبي آمده است.

 

 

 

 

www.1818.mihanblog.com

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

عکسهای بسیار جالب ودیدنی از ساختمانهای دنیا



عکسهای بسیار جالب ودیدنی از ساختمانهای دنیا

 

 
عکسهایی دیدنی از عجیب ترین ساختمان های دنیا

 

 عکسهای دیدنی از عجیب ترین ساختمانهای دنیا | www.irannaz.com

 عکسهای دیدنی از عجیب ترین ساختمانهای دنیا | www.irannaz.com

 عکسهای دیدنی از عجیب ترین ساختمانهای دنیا | www.irannaz.com

 عکسهای دیدنی از عجیب ترین ساختمانهای دنیا | www.irannaz.com

 عکسهای دیدنی از عجیب ترین ساختمانهای دنیا | www.irannaz.com

 عکسهای دیدنی از عجیب ترین ساختمانهای دنیا | www.irannaz.com

 عکسهای دیدنی از عجیب ترین ساختمانهای دنیا | www.irannaz.com

 عکسهای دیدنی از عجیب ترین ساختمانهای دنیا | www.irannaz.com

 عکسهای دیدنی از عجیب ترین ساختمانهای دنیا | www.irannaz.com

 

 

 عکسهای دیدنی از عجیب ترین ساختمانهای دنیا | www.irannaz.com

 عکسهای دیدنی از عجیب ترین ساختمانهای دنیا | www.irannaz.com

 

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

تخريب ساختمان ها به وسيله ي انفجار



 

 


شما مي توانيد يک ديوار سنگي را بوسيله يک پتک خراب کنيد. هم چنين خراب کردن يک ساختمان پنج طبقه بوسيله مته هاي حفاري و کوي هاي تخريب کننده ساختمان به نظر آسان مي رسد. اما وقتي شما بخواهيد يک سازه ي عظيم را تخريب کنيد، مثل يک آسمان خراش ، 2 طبقه، بايد از سلاح هاي بزرگ استفاده کنيد.مواد منفجره تخريب کننده روش قابل ترجيح براي تخريب ايمن و مؤثر سازه هاي بزرگتر است. وقتي که يک ساختمان در محاصره ي ساختمان هاي ديگري باشد، آن وقت لازم مي شود . آن را از داخل منفجر کنيم وموجب فرو ريزي آن درمحيط فنداسيون شويم.
دراين مقاله، خواهيم فهميد که چگونه کارشناسان انفجار ، اين انفجارهاي ديدني را برنامه ريزي و اجرا مي کنند. صداهاي وحشتناک انفجار و موج ابرهاي گرد وغبار ممکن است آشفته به نظر آيد.اما انفجار يک ساختمان از داخل در واقع يکي از شاهکارهاي مهندسي دقيقا برنامه ريزي شده مي باشد که شما ممکن است درعمر خود ببينيد.

www.1818.mihanblog.com

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

تخريب ساختمان ها به وسيله ي انفجار



 

 


شما مي توانيد يک ديوار سنگي را بوسيله يک پتک خراب کنيد. هم چنين خراب کردن يک ساختمان پنج طبقه بوسيله مته هاي حفاري و کوي هاي تخريب کننده ساختمان به نظر آسان مي رسد. اما وقتي شما بخواهيد يک سازه ي عظيم را تخريب کنيد، مثل يک آسمان خراش ، 2 طبقه، بايد از سلاح هاي بزرگ استفاده کنيد.مواد منفجره تخريب کننده روش قابل ترجيح براي تخريب ايمن و مؤثر سازه هاي بزرگتر است. وقتي که يک ساختمان در محاصره ي ساختمان هاي ديگري باشد، آن وقت لازم مي شود . آن را از داخل منفجر کنيم وموجب فرو ريزي آن درمحيط فنداسيون شويم.
دراين مقاله، خواهيم فهميد که چگونه کارشناسان انفجار ، اين انفجارهاي ديدني را برنامه ريزي و اجرا مي کنند. صداهاي وحشتناک انفجار و موج ابرهاي گرد وغبار ممکن است آشفته به نظر آيد.اما انفجار يک ساختمان از داخل در واقع يکي از شاهکارهاي مهندسي دقيقا برنامه ريزي شده مي باشد که شما ممکن است درعمر خود ببينيد.

www.1818.mihanblog.com

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

ساخت اولین آسمانخراش دنیا که هیچ سایه ای تولید نمی کند.



 

پاریس تا کمتر از 2 سال دیگر شاهد افتتاح نخستین آسمانخراش بدون سایه جهان خواهد بود.
 

این آسمانخراش از سوی طراحان سوئیسی استادیوم لانه پرنده پکن ارائه شده است و در 50 طبقه ساخته خواهد شد.
 

یکی از نکات جالب توجه درخصوص ساخت این آسمانخراش این است که طی بیش از 3 دهه گذشته اجازه هیچ گونه ساخت ساز بیشتر از 37 متر در پاریس داده نمی شده است و اکنون این آسمانخراش درحالی ساخته می شود که بدون ایجاد سایه در سطح شهر نه تنها موجب دلتنگی مردم و ایجاد تاریکی در شهر نمی شود بلکه به جهت انعکاس نور خورشید در آن بر درخشندگی پاریس نیز می افزاید.
 

این آسمانخراش تنها از فولاد و شیشه ساخته می شود و پیش بینی می شود در آینده ای نه چندان دور از حیث جذب گردشگر دسته کمی از برج تاریخی ایفل نداشته باشد.
 

شکل کلی این آسمانخراش همچون هرم سه گوش است. هرم ها به دلیل شکل خاصی که دارند هیچگاه سایه تولید نمی کنند اما نکته مهم درخصوص این آسمانخراش این است که هیچگونه سایه ای نیز بر روی بدنه آن ایجاد نمی شود.
 

هفته نامه تایم اخیرا این آسمانخراش را به عنوان یکی از 50 دستاورد علمی - تکنولوژیکی برتر جهان در سال 2008 معرفی کرده است.

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

پل مارپیچ ، حلقه اتصال هنگ کنگ و چین



 

pole1_narenji_ir.jpg

آنچه که در تصوير مشاهده می کنید، ایده اولیه نوعی پل مارپیچ برای حل مشکل تردد میان هنگ کنگ و چین است. مشکل از این قرار است که در هنگ کنگ رانندگان بایستی از منتها اليه سمت چپ جاده عبور کنند. اين در حالی است که قوانين در چین برعکس بوده و بايستی از منتها الیه سمت راست خود حرکت نمايند. حالا تصورش را بکنید که رعایت این قانون در جاده ای که حلقه اتصال این دو منطقه است چه فاجعه ای را به وجود خواهد آورد؟!


این پل که با نام Pearl River necklace(گردنبند مرواريد رودخانه) معرفی شده، قرار است با طرح مارپیچ گونه خود تردد را در دو باند مجزا تفکيک کند، تا حوادث در این جاده به حداقل خود برسد.


اگر این ایده به عنوان طرح نهایی پذیرفته شود، علاوه بر حل مشکل ترافيک اين منطقه، به دلیل داشتن چشم انداز ساحلی زيبا، يک جاذبه گردشگری هم خواهد بود.


nl37_narenji_ir.jpg

pole2_narenji_ir.jpg

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

ایستگاه های زیرزمینی مترو در استکهلم



 

 

ببینید اونا کجان ما کجاییم ...

 

اونا اینجور ایستگاهها میسازن ما تو همون ساختن تونل مترو موندیم

 

www.1818.mihanblog.com

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

ایده های جدید برای کتابخانه



 

کتابخانه یا مبل؟!

 

console-book-shelve

 

www.1818.mihanblog.com

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

اولين هتل زيرآبي جهان در سواحل دبي



 

www.iromran.ir

هتل هیدروپلیس يكي از بزرگترين پروژه هاي ساختماني معاصر جهان است كه بيش از 260 هكتار را در بر مي گيرد؛ اندازه اي معادل هايدپارك لندن.خواكيم هاوزر طراح و مجري ساخت اين هتل مي گويد: "اين يك پروژه نيست بلكه يك عشق است."

 



هيدروپوليس كه هم اكنون در دبي در حال ساخت است نخستين هتل لوكس زير‌آبي جهان محسوب مي شود؛ اين هتل شامل سه بخش است: تالار اصلي، كه مهمانان در آن مورد استقبال قرار مي گيرند. تونل رابط كه به وسيله آن مهمانان از طريق قطار به بخش اصلي منتقل مي شوند و 220 سوييت كه درون مجموعه اي به صورت زيردريايي قرار دارند.

 



اين هتل كه در 20 متري زيرآب خليج فارس در ساحل جميره در دبي ساخته مي شود و قرار است با صرف هزينه اي برابر با 300 ميليون پوند تا پايان سال 2007 به بهره برداري برسد شايد بسيار باشكوه تر از مجموعه رويايي زيرآب ژول ورن باشد. در حقيقت مناطق نادري در جهان هستند كه ظرفيت ساخت چنين مجموعه عظيمي را دارند، خبره ترين معماران از سراسر جهان گردهم آمده اند ، بهترين طرح ها با استفاده از افرادي مجرب اجرا مي شود و مصالح ساختماني فوق العاده اي در آن به كار گرفته شده است.

 


www.iromran.ir

هاوزر مي گويد: ما مي خواهيم اين كار عظيم و منحصر به فرد در خاور ميانه و در دبي به بهترين شكل انجام شود به واقع اين هتل فقط مي تواند در دبي ساخته شود. در ساخت اين هتل خلاقيت زيادي به كار رفته و اين سبب مي شود يك كار كاملا ويژه باشد.زميني كه هيدروپوليس در آن ساخته مي شود متعلق به شيخ محمد بن راشد آل مكتوم امير دبي است كه آخرين دارايي وي در اين ساحل به شمار مي رود. وي با حمايت خود چندين شركت بزرگ را در اين كار سهيم نموده و حدود 150 پيمانكار در ساخت آن شركت كرده اند. در واقع وي با اين كار خود درصدد است داستان هاي تخيلي را به واقعيت مبدل كند.

 



"هاوزر" وجه تمايز اين هتل را در اين مي داند كه قرنها آرزوي بشر زندگي زير آب بوده اما هيج كس نتوانسته به اين آرزو جامه عمل بپوشاند. ژول ورن، ژان گاستو و چندين آرشيتكت ژاپني اين آرزو را در سر پرورانده اند اما هيچ يك موفق به انجام آن نشدند.ايده اوليه هيدروپوليس از علاقه وافر هاوزر به آب و دريا نشات گرفته و اين علاقه بسيار عميق تر از ساخت يك هتل زير آب و كنجكاوي در اين زمينه است. او خود مي گويد: وقتي به تعمق در چيزي مشغول مي شويد هرچه پيشتر مي رويد از غرق شدن در آن ناگزير مي شويد و مي خواهيد كه به مسايل مربوط به آن پي ببريد،علاوه بر اين به ياد داشته باشيد 80 درصد وجود انسان و كره زمين را آب تشكيل مي دهد و بدون آب زندگي معني ندارد.هيدروپوليس ارگانسيم انسان را در طرح معماري بازتوليد مي كند. شباهت مستقيمي ميان فيزيولوژي انسان و اين معماري وجود دارد.

 


www.iromran.ir

براي ورود به اين فضاي سوررئال، بازديدكنندگان از قطاري بي صدا استفاده مي كنند كه به صورت تمام اتوماتيك مسافران را به هيدروپوليس مي رساند. يك سيستم لحظه اي نيز براي تامين نيازهاي مهمانان فعاليت خواهد كرد. در طبقات بالاي تالار اصلي كلينيك جراحي زيبايي، لابراتوار تحقيقات دريايي بيولوژيك و سالن هاي كنفرانس تعبيه شده است. در طبقات پايين نيز فروشگاه هاي متعدد و هتل و فضاي پارك وجود دارد. همچنين در اين تالار سينمايي با استفاده از فناوري پيشرفته ساخته شده كه به تحول زندگي در اقيانوس و تاريخ معماري زير آب مي پردازد.طرح هاوزر مبتني بر مشاركت عناصر مختلف مرتبط با آب است، لوازم جراحي زيبايي همه از محصولات اقيانوس هستند، سينما به نمايش فيلمهايي از زندگي زير آب و آنچه مربوط به آب است مي پردازد و كودكان به جهان به عنوان آموزگاري سرگرم كننده نگاه مي كنند.


www.iromran.ir

در واقع او به دنبال اين بوده كه با اين طرح به كساني كه تني به آب نمي زنند و از دنياي زير آب آگاهي چنداني ندارند فرصت دهد آرامش و سكوت و الهام بخشي دريا و زير آب را تجربه كنند.
بنا بر اظهارات هاوزر قرار است مجموعه اي از هتلهاي زير آب ساخته شود و 9 كشور نيز براي اين كار ابراز علاقه كرده اند. هاوزر كه تصميم گرفته خانه دائم خود را در دبي بسازد، مي گويد: زيرساخت هاي اين شهر بسيار خوب است و پس از خاتمه اين كار دبي را ترك نمي كنم از محاسن اينجا اين است كه به ندرت باران مي بارد.

 


www.iromran.ir

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     




 

 
 
www.1818.mihanblog.com

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

خانه ای به شکل کفش



 
.این خانه در سال ۱۹۴۸ توسط mahlon haines در پسنیلوانیای آمریکا ساخته شده است . اسکلت آن از چوب و پوشش آن از سیمان و بافت های سیمی می باشد.

 

 

 

www.1818.mihanblog.com

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد